Social media zijn u niet vreemd. U hebt wellicht één of meerdere persoonlijke accounts of overweegt om binnenkort uw eerste stappen te zetten op de social media-platformen om contact te houden met uw omgeving of om het nieuws op de voet te volgen.

Maar wist u dat kanalen als LinkedIn, Twitter en Facebook ook een enorm professioneel potentieel hebben? Tijdens deze interactieve opleiding verdwijnen al uw twijfels en vragen als sneeuw voor de zon.

Welke social media passen bij u? En vooral: hoe gaat u ermee aan de slag in uw kantoor? Dat leert u op amper een halve dag.

Uw resultaten

Na deze opleiding

  • weet u hoe u social media inzet naast de traditionele media.
  • integreert u social media vloeiend in uw professionele communicatie.
  • schakelt u social media in om efficiënter samen te werken met anderen.
  • gebruikt u social media om uw werk beter te organiseren.
  • kent u de opportuniteiten én de valkuilen van social media.

Programma

1. Hoe ziet de perfecte strategie m.b.t. sociale media eruit?

  • Wat zijn sociale media?
  • Wat is de meerwaarde van social media?
  • Hoe kiest u de juiste mix van social mediaplatformen?
  • Hoe gaat u met social media aan de slag?

2. Communiceren en netwerken via social media: wanneer gebruikt u welke tool?

Facebook

  • Profielen, groepen, fanpagina's: wat gebruikt u wanneer?
  • Hoe adviseert u doelgericht met social ads?
  • Hoe stelt u in twee minuten een Facebook-advertentie op ?
  • Hoe zorgt u dat die advertentie bij de juiste mensen terechtkomt?
  • Hoe rekruteert u via Facebook?

LinkedIn

  • Hoe creëert u uw gouden LinkedIn-profiel?
  • Hoe onderhoudt en vergroot u uw professioneel netwerk?
  • Hoe promoot u uw producten en diensten, uw bedrijf of uzelf met relevante content?
  • Hoe adverteert u doelgericht via LinkedIn?
  • Hoe rekruteert u via LinkedIn ?
  • Wat levert een betalende account u op? Doen of niet?

Twitter

  • Welke mogelijkheden biedt Twitter u en uw organisatie?
  • Hoe gaat u aan de slag met Twitter Ads

YouTube, Instagram, Snapchat

  • Wat zijn de meest in het oog springende opties van deze social media?

3. Reputatiemanagement: Twitter en Google Alerts

  • Wat als het misgaat op social media?
  • Hoe wapent u uw organisatie tegen vragen en klachten?
  • Hoe zet u monitoring tools en Google alerts in?

Docent(en)

Lieven Van Nieuwenhuyze

Lieven Van Nieuwenhuyze is al 15 jaar actief binnen e-recruitment en recruitment marketing. Hij stond als E-business manager bij Corelio aan de wieg van Jobat Online, werd nadien Interactive Director bij TMP Worldwide en general manager bij USG Professionals. Vandaag is hij gastprofessor e-recruitment en social media marketing bij Ehsal Management School, gastdocent aan de UA en AMS en docent bij Kluwer Opleidingen.

Praktische informatie

Prijs: 220 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Accreditatie:
  • Attest permanente vorming IAB Instituut Accountants en Belastingconsulenten (5 lesuren, in aanvraag)
  • Attest permanente vorming BIBF Beroepsinstituut van erkende Boekhouders en Fiscalisten (5 lesuren, in aanvraag)
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven